Tampereen Seudun Kuljetusyrittäjät ry

Tietoa toiminnastamme

Hallitus

Hallitus

 

Hallituksen jäsen

 

Puhelinnumero

 

Sähköpostiosoite

 

Tamminen Jyrki, puheenjohtaja 0400 834 824  jyrki.tamminen@jakopalvelu.com
Mansoniemi Antero, varapuheenjohtaja 040 530 7008 kuljetus.a.mansoniemi@gmail.com
Hemilä Jukka 0400 625 375 jukka.hemila@gmail.com
Kaipila Jussi  040 721 5730 jussi.kaipila@gmail.com
Kankaanpää Jarmo 0400 636 200 kankaanpaa.jarmo@gmail.com
Korhonen Eino 0400 831 441 eino.korhonen65@luukku.com
Niemi Antti     040 521 5614 teamniemioy@gmail.com
Niemi Jorma 0400 651 621 jorma.niemi@hameentavarataxi.fi
Nieminen Heikki 0400 833 380 tuula_n@elisanet.f
Pappinen Jari-Pekka 040 593 6758 jp.pappinen@gmail.com
Vihlman Johanna   anja@kuljetusliikekaripolvela.fi
Vuorinen, Janne  0500 730 666  janne.vuorinen@mp-pakkaus.fi

                    

                                         

Historia

Tamperen Seudun Kuorma-autoilijoiden historiaa

Tampereen autoilijat järjestäytyvät

Auto ilmestyi Tampereen katukuvaan keväällä v. 1906. Se oli saksalainen Orient merkkinen henkilöauto, jolla rakennusmestari Jonas Andersson ajeli perheineen pitkin mukulakivikatuja sorateitä.

Ensimmäinen taksiauto saatiin liikenteeseen jo vuonna 1907. Samana vuonna ajettiin Tampereella myös kuorma-autoa. Se oli valmistettu Tampereen Pellava ja Rautateollisuus Osakeyhtiön tehtaassa. Se oli ensimmäinen kuorma-auto Tampereella, ensimmäinen Suomessa tehty, saattoipa olla ensimmäinen koko maassa.

Ensimmäinen kuorma-autoalan yhdistys, Tampereen Automiehet ry., perustettiin Tampereelle 1933. Kuorma-autojen vuokra-asema saatiin järjestetyksi v. 1936. Se toimi Tullinaukiolla hevosajurien "pirssin" vieressä vuoteen 1939. Aluksi käytettiin hevosmiesten puhelinta, mutta v. 1927 vuokrattiin kaupungilta työmaakoppi ja hankittiin oma puhelin.

 

Tampereen Seudun Henkilö- ja Kuorma-autoliikennöitsijät ry.

Ainoastaan autoilijoille tarkoitettu yhdistys sai alkunsa Tampereella 22.11.1936. Tuolloin kokoontui yli 60 autoilijaa kaupungista ja sen ympäristöstä Tuontannon ravintolaan HKL:n (Henkilö- ja Kuorma-autoliikennöitsijät ry) kutsusta. Tässä kokouksessa perustettiin Tampereen Seudun Henkilö- ja Kuorma-autoliikennöitsijät ry. Yhdistys oli tarkoitettu ainoastaan taksiiautoilijoille ja kuorma-autoilijoille.

 

Tampereen ja Lähiympäristön Ammattikuorma-autoilijat ry.

Sotavuosien 1940-1944 ajaksi kesketytynyt yhdistystoiminta pyrittiin jälleen aloittamaan Tampereella heti sotavuosien jälkeen. Pelkästään kuorma-autoilijoille tarkoitettu yhdistys perustettiin maaliskuun 4. päivänä 1945. Uusi yhdistys oli nimeltään Tampereen ja Lähiympäristön Ammattikuorma-autoilijat ry. Yhdistys päätti heti perustamiskokouksessaan liittyä Ammattiautoliiton jäseneksi. Tämä jäsenyys jatkui yli kymmenen vuotta. Suomen Kuorma-autoliitto erkani Ammatiautoliitosta 1955. Siitä lähtien yhdistys on ollut KAL:n (nykyisin SKAL) jäsen.

 

Tampereen Kuorma-autoilijat ry.

Tampereen Kuorma-autoilijat ry:n perustamispäivä on 4.3.1945. Yhdistyksellä oli ensimmäiset kymmenen vuotta nimenä Tampereen ja Lähiympäristön Ammattikuorma-autoilijat. Nykyisen nimensä yhdistys sai 13.3.1955 pidetyssä kymmenvuotiskokouksessa.

(Lähde:Puukopista Kivitaloon, 1995)

 

 

Todellinen lama-aika

 

Kuinka on ajoja?

Perin on vähän ajoja, sellaisetkin asiakkaat, jotka eivät ole koskaan maksaneet ajattamiaan kuljetuksia,

ovat nyt lakanneet tilaamasta autoja. (Lähde: Puukopista Kivitaloon 1995)